Pressemitteilung Buena Vista Games: Desperate Housewives

Hier geht es einfach nur um Adventures!
Antworten
neon
Adventure-Treff
Adventure-Treff
Pressemitteilung Buena Vista Games: Desperate Housewives

Beitrag von neon »

Offizielle Pressemitteilung von Buena Vista Games von gestern:

'DESPERATE HOUSEWIVES: THE GAME' NOW AVAILABLE
Windows PC Game Lets Players Experience Life on Wisteria Lane

BURBANK, Calif. - (October 5, 2006) — The housewives of Wisteria Lane have arrived on Windows PCs. Buena Vista Games, Inc. today announced Desperate Housewives: The Game is now available at retail stores throughout the United States. Desperate Housewives: The Game is a lifestyle simulation Windows PC game inspired by the Golden Globe-winning ABC-TV series produced by Touchstone Television. In the game, the player takes on the role of a new housewife who moves to Wisteria Lane and unlocks the delicious scandals hidden in the seemingly "perfect" neighborhood.

"The global popularity and success of 'Desperate Housewives' is unsurpassed and provided the perfect inspiration for a Windows PC game that captures the essence of the series," said Graham Hopper, senior vice president and general manager, Buena Vista Games. "For the hours during the week between the Sunday night episode airings, Desperate Housewives: The Game is the ideal way for series fans to stay connected to the experience."

Desperate Housewives: The Game is a lifestyle simulation game with a 12-episode story. The game enables Windows PC users to customize a housewife and her family. The new housewife will move into a house on Wisteria Lane and uncover secrets from her past through interaction with her neighbors ? including both characters from the TV series and all new characters. With a script from series writer Scott Sanford Tobis, the game is a new narrative that incorporates both drama and dark humor ? a combination of characteristics familiar to fans of the show.

Brenda Strong reprises her role from the "Desperate Housewives" series as the voice of deceased housewife Mary Alice Young, who serves as the show's omniscient narrator in each episode.

Developed by Liquid Entertainment, Desperate Housewives: The Game is rated T for Teen by the Entertainment Software Rating Board (ESRB) and has a suggested retail price of $19.99.
Hört sich stark nach Adventure an. Bin gespannt ob's in Deutschland erscheint.
"Ich habe mich so gefühlt, wie Sie sich fühlen würden, wenn sie auf einer Rakete sitzen, die aus zwei Millionen Einzelteilen besteht - die alle von Firmen stammen, die bei der Regierungsausschreibung das niedrigste Angebot abgegeben haben"

- John Glenn nach der ersten Erdumrundung 1962
galador1
Adventure-Gott
Adventure-Gott
Beitrag von galador1 »

klar. war doch auf der GC schon spielbar. sah aus wie die sims und spielte sich auch so.

Bild
neon
Adventure-Treff
Adventure-Treff
Beitrag von neon »

Ah, ok, hab ich wohl nicht mitbekommen.
"Ich habe mich so gefühlt, wie Sie sich fühlen würden, wenn sie auf einer Rakete sitzen, die aus zwei Millionen Einzelteilen besteht - die alle von Firmen stammen, die bei der Regierungsausschreibung das niedrigste Angebot abgegeben haben"

Netgic
Logik-Lord
Logik-Lord

Re: Pressemitteilung Buena Vista Games: Desperate Housewives

Beitrag von Netgic »

neon hat geschrieben:The Game is a lifestyle simulation Windows PC game
Na wo hast du denn da ein Adventure vermutet? ;)

Zum Game:

ICH FREU MICH DRAUF. :oops: :lol:

Screenshots

Trailer&Intro
neon
Adventure-Treff
Adventure-Treff
Re: Pressemitteilung Buena Vista Games: Desperate Housewives

Beitrag von neon »

[NETGIC] hat geschrieben:
neon hat geschrieben:The Game is a lifestyle simulation Windows PC game
Na wo hast du denn da ein Adventure vermutet? ;)
Da:
The new housewife will move into a house on Wisteria Lane and uncover secrets from her past through interaction with her neighbors

galador1
Adventure-Gott
Adventure-Gott
Beitrag von galador1 »

ganz so abwegig ist es auch nicht. die ersten ankündigungen bei uns tendierten auch zwischen adventure und simulation. das reichte auch, das es slydos ins archiv aufgenommen hat. das was spielbar war auf der messe hatte aber nichts von adventure. eine genremischung kann es aber dennoch sein/werden.
Adven
Rätselmeister
Rätselmeister

Beitrag von Adven »

Die Frau auf dem Bild sieht tatsächlich aus wie eine verzweifelte Hausfrau.

Naja, kein Spiel, das ich brauche ...
Netgic
Logik-Lord
Logik-Lord

Beitrag von Netgic »

@Adven

[Autosuggestion on]Kauf das Spiel!...Kauf das Spiel!...[/Autosuggestion off] :D :D
Antworten