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ScummVM 0.8.0 ist draußen

Verfasst: 29.10.2005, 16:07
von Gast
Download:

http://citkit.dl.sourceforge.net/source ... -win32.zip

Änderungen:

0.8.0 (2005-10-30)
New Games:
- Added SAGA engine (for the games "I Have No Mouth and I Must Scream" and "Inherit the Earth").
- Added Gob engine (for the Goblins series). Currently, only the first of the Goblins games is supported.

New Ports:
- Added PlayStation 2 port.
- Added PlayStation Portable (PSP) port.
- Added AmigaOS 4 port.
- Added EPOC/SymbianOS port.
- Added fixes for OS/2 port.

General:
- Reworked cursor handling in SDL backend. Now cursors can have their own palette and scaling. This is used by Humongous Entertainment games now.
- Added FluidSynth MIDI driver.
- Added GUI for the "soundfont" setting. (Currently only used by the CoreAudio and FluidSynth MIDI drivers.)
- The MPEG player could hang if the sound ended prematurely.
- Improved autoscaling GUI, which takes full advantage of your screen.
- Fixes for GCC 4.

SCUMM:
- Added support for Mac Humongous Entertainment titles.
- Added support for multiple filenames/versions using a single target.
- Implemented CGA and Hercules render modes in early LEC titles.
- Added dialogs which are shown when you modify the talkspeed or music volume using hotkeys.
- Added support for NES version of Maniac Mansion.
- Added thumbnail support for savegames.
- Broke compatibility with HE savegame (HE v71 and upwards only).
- Added possibility to disable building of HE and SCUMM v7 & v8 games support.
- Fixed the last few known music glitches in Sam & Max. (There are still some - probably - minor missing features though.)
- Added support for Commodore64 version of Zak McKracken
- Eliminated all demos targets and platform-specific targets. Config file is autoupdated.

Sword2:
- Made the resource manager expire resources more intelligently.
- Improved performance when playing the game from CD instead of hard disk.
- Simplified sound effects handling. Again.
- Code cleanups and restructuring.
- Fixed long-standing bug in decompressing sounds from the speech/music CLU files. It was generating one sample too many, which could be heard as a very slight popping noise at the end of some sounds. Files that have been compressed with older versions of compress_sword2 will, of course, still have the same error. You may want to regenerate them.


Als Bonus wird auch morgen noch das neue ScummVM Forum eingeweiht:

http://forums.scummvm.org/

Verfasst: 29.10.2005, 16:28
von Is nich
Could not read file

Verfasst: 29.10.2005, 16:52
von Gast
Is nich hat geschrieben:
Could not read file
Bei mir gehts :P

Verfasst: 29.10.2005, 23:03
von dragonfly505
Der Link klappt nicht , wenn man drauf klickt .

mit ziel speichern unter gehts :)

Verfasst: 30.10.2005, 11:59
von Jetzt geht es
dragonfly505 hat geschrieben:Der Link klappt nicht , wenn man drauf klickt .

mit ziel speichern unter gehts :)
Geht so auch nicht,aber wenn ich den Link mit meinem DLM parse funktioniert es.

Danke.

Verfasst: 30.10.2005, 14:23
von PhanTomAs
Ist das sicher eine finale 0.8.0? Auf der Homepage gibt's nämlich immer noch 0.7.1.

Verfasst: 30.10.2005, 14:48
von neon
Zumindest läuft Erben der Erde.
ScummVM README
Last updated: $Date: 2005/10/28 22:43:54 $
Release version: 0.8.0

Verfasst: 30.10.2005, 14:50
von Wintermute
neon hat geschrieben:Zumindest läuft Erben der Erde.
Lief aber auch schon vor ein/zwei Monaten, wo ich das einmal mit dem Snapshot ausprobiert habe.

Verfasst: 30.10.2005, 14:58
von Gast
PhanTomAs hat geschrieben:Ist das sicher eine finale 0.8.0? Auf der Homepage gibt's nämlich immer noch 0.7.1.
Manche haben eben Kontakte. :D

Die Version wird heute zwischen 15 bis 20 Uhr der Öffentlichkeit vorgestellt, inklusive des neuen Forums.


p.s.:

immer dieses Mißtrauen 8)

Verfasst: 30.10.2005, 15:42
von DasJan
Danke übrigens für die Info, anonymer Gast. ScummVM wird immer besser, werde die Tage sicher noch mal Gobliiins auspacken. Mit der News bei uns warte ich aber, bis auch die ScummVM-Hauptseite aktualisiert wurde, sonst gibts Verwirrung ;)

Das Jan

Verfasst: 30.10.2005, 16:56
von Gast
Jetzt ist es offiziell:

http://www.scummvm.org

p.s.:

ich habs euch doch gesagt. ;)

Verfasst: 30.10.2005, 17:37
von DasJan
Den ganzen Tag besuche ich wie wild die ScummVM-Seite und jetzt hat mir zeebee die News weggeschnappt :evil: ;)

Na ja, egal. Ich pack Gobliiins aus :)

Das Jan

Verfasst: 31.10.2005, 00:04
von Bobbin_78
Super, das der Download mal wieder funktioniert. Echt prima!
Hat jemand eine alternative Downloadseite??

Verfasst: 31.10.2005, 00:15
von max_power
ScummVM 0.80 ist auch schon auf der der aktuellen c't beigelegten CD-Rom.

Verfasst: 31.10.2005, 00:19
von Bobbin_78
Astrein. Nur weil ich ScummVM nicht downloaden kann, kauf ich mir die C´T